Hannie Rossen

Hannie Rossen: Al 30 jaar omringt door donuts

Een metrostation is niet de eerste locatie waaraan ik denk voor het openen van een donutshop. Voor Hannie Rossen was het jaren geleden een uitstekende keuze. Ze is nu al jaren te vinden in het metrostation Beurs in Rotterdam. Ik sprak met Hannie over de geschiedenis van het bedrijf, de concurrentie en haar favoriete donuts.

Voordat ze te vinden waren in het metrostation, kon je Donuts + Bagels op verschillende andere plekken vinden. Het bedrijf dat is 1988 werd opgericht begon namelijk in een bestelbus.

“Ik wilde iets voor mijzelf beginnen. Een eigen bedrijf runnen. Toen dacht ik, goh, laat ik iets met donuts doen. Iemand in mijn omgeving zat in de bakkerij business, daar kwam het idee enigszins vandaan. Zo is het eigenlijk begonnen: met een donutauto door de straten rijden, [donuts] verkopen op markten, braderieën, om zo de donut een beetje te promoten.”

Hoewel Donuts + Bagels nu te vinden is in een metrostation, maakt de eigenaresse zich daar echter niet druk om. Net als elke andere locatie kent metrostation Beurs zijn voor- en nadelen.

“Het is een voordeel omdat er per dag heel veel bezoekers langkomen. Ik geloof dat er op het station zo’n 350.000 passanten zijn. Dat haalt volgens mij de Lijnbaan nog niet eens. De huur is ook een stuk beter. Als ik op de Coolsingel ga zitten, betaal ik vijf keer zoveel. Dan haal je dat er met donuts niet uit.”

Donuts in the picture

Ook in Rotterdam verschijnen de grote ketens. Waar andere ondernemers misschien gaan twijfelen aan hun product, staat Hannie juist sterker in haar schoenen.

“Met de opkomst van Dunkin’ Donuts staat de donut helemaal in de picture. Ik krijg het eigenlijk alleen maar drukker. Je hoort verhalen als, leuk ik ga trakteren, laat ik eens een donut halen. Dunkin’ is qua kwaliteit heel anders. Het is een andere donut, die zeker niet hetzelfde smaakt als onze donut.”

Met moordende concurrentie op de stoep moeten er kenmerken zijn die je uniek maken van anderen. Bij Donuts + Bagels is dit vooral de service.

“We bezorgen 7 dagen in de week, we zijn 12 uur per dag open, mensen kunnen speciaal gepersonaliseerde donuts betellen. Dus donuts met een logo, figuurtje of met een speciaal kleurtje. Dit kan als je er één of twee wil, maar dat kan ook als je er duizend zou willen. Als je voor 7 uur ’s avonds bestelt, maken we het de volgende dag, dan kun je het om 8 uur ophalen. Een klant is koning, een klant is geen nummer.”

previous arrow
next arrow
Slider

It’s all about service

Zelfs met de grote concurrentie op de loer, doet Donuts + Bagels weinig aan adverteren. Hannie vertrouwt op de kwaliteit van haar product en de persoonlijke service die zij en het personeel bieden.

“Ik denk ook dat omdat we wat kleiner zijn dat klanten, zelfs de grotere als ABN en Nationale Nederlanden, een gezicht hebben bij het bedrijf. Ze worden bij een bestelling altijd geholpen door dezelfde twee stemmen. Ik heb heel bewust gekeken naar één locatie en mijn uitbreiding te zoeken op het internet. Het internet maakt het nagenoeg wel heel onpersoonlijk en dat zijn wij niet als bedrijf. Ik denk dat klanten dat wel blijven waarderen.”

Zelfs nu ze al jaren omringt, is door donuts, heeft de eigenaresse nog steeds een paar donuts waarnaar ze uitkijkt op het einde van de dag.

“De natureldonut met pudding vind ik heel lekker. Kaneel-kokos is superlekker, mokka met stroopwafel vind ik ook heel lekker; ik eet er wel twee per dag geloof ik.”


Vergeet het bericht niet te delen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *